Koreański armator Hanjin Shipping jest obecnie w posiadaniu 141 statków z czego 97 to kontenerowce, dzięki czemu jest jednym z 10 największych armatorów na świecie.
Niestety zgodnie z informacjami z ostatnich tygodni Hanjin stał się ofiarą wojny cenowej. Informacja o spodziewanym bankructwie Hanjina spowodowała zatrzymanie statków tego armatora na całym świecie. Statki które nie zdążyły zadokować przy kei w portach, do dziś dryfują na wodach międzynarodowych w związku z obawą przed zaaresztowaniem statków przez porty celem odzyskania niezapłaconych należności za paliwo, opłaty portowe, opłaty czarterowe itp.
Pokłosiem bankructwa Hanjina są problemy właścicieli towarów, których towary znalazły się na jego statkach lub kontenerach. Szacuje się, że wartość towarów wynosi około 14 mld. dolarów.
By złagodzić skutki upadku Hanjina sąd w USA zagwarantował armatorowi ochronę, co zapewni możliwość odzyskania towarów, które płynęły do USA w ramach zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia. Do ochrony armatora włącza się również sąd w Seulu, bank Państwowy Korei Południowej oraz udziałowcy – m.in. Korean Air Lines Co., którzy oczekują przedstawienia do końca listopada planu działań naprawczych. Rząd koreański planuje wesprzeć armatora kwotą USD 55 mln dolarów, oraz nieoprocentowaną pożyczką około 100 mln. dolarów. Kolejnym podmiotem, któremu zależy na ratowaniu Hanjin Shipping jest armator Hyundai Merchant Marine, który nie wyklucza wykupienia zadłużonych statków, dzięki czemu stałby się drugim pod względem wielkości przewoźnikiem kontenerowym w Azji. Ratowanie Hanjin Shipping trwa a rynek jest pełen nadziei na to, że upadek armatora nie jest początkiem kolejnych bankructw.
Chcesz poznać więcej szczegółów na temat naszych usług i możliwości? Skontaktuj się z nami już teraz, aby zacząć budować silne fundamenty dla swojego biznesu!