Nowe siatki połączeń z Dalekiego Wschodu do Gdańska

W grudniu 2014 roku dwie największe linie kontenerowe świata: Maersk oraz MSC zawarły alians o nazwie 2M, którego serwis obsługuje połączenia pomiędzy Azją i Europą.

Statki oceaniczne, na których pokładach znajdują się kontenery obu armatorów zawijają do gdańskiego portu, a tam obsługiwane są przez jedyny głębokowodny terminal Morza Bałtyckiego – DCT.
Niespełna rok po tym wydarzeniu kolejny serwis z Dalekiego Wschodu rusza w stronę Gdańska. 10 sierpnia bieżącego roku do DCT wpłynie pierwszy statek serwisu Loop 7 należącego do aliansu G6, łączącego armatorów takich jak APL, HMM, MOL, Hapag-Lloyd, NYK i OOCL. Serwis ten w Azji zawija do portów Qingdao, Shanghai, Hong Kong, Yantian oraz Singapore i łączy je z europejskimi portami Rotterdam, Hamburg, Gdańsk i Southampton.
Od czasu powstania do końca 2014 roku terminal DCT obsługiwał jedynie kontenery armatora Maersk Line. W sierpniu liczba partnerów wzrośnie do ośmiu. By móc sprostać wymaganiom klientów i obsługiwać większą ilość statków w gdańskim porcie rozpoczęto budowę drugiego terminalu kontenerowego DCT. Po zakończeniu inwestycji możliwości przeładunkowe portu Gdańsk powiększą się do 3 mln TEU rocznie.
Autor: Iwona Pydych

Odkryj Potencjał Naszej Firmy Logistycznej!

Chcesz poznać więcej szczegółów na temat naszych usług i możliwości? Skontaktuj się z nami już teraz, aby zacząć budować silne fundamenty dla swojego biznesu!