W tym roku mija 10 lat od rozpoczęcia przeładunków w DCT Gdańsk. W pierwszym roku działalności terminal przeładował 4423 TEU. Dziś terminal przeładowuje tyle kontenerów w mniej niż jeden dzień. Pod koniec 2016 roku terminal DCT Gdańsk uruchomił drugie nabrzeże T2, podwajając swoje możliwości przeładunkowe do 3 mln TEU.
Jubileuszowy rok został okraszony zawinięciem największego kontenerowca świata o nazwie OOCL Hongkong o pojemności 21 413 TEU. Warto tutaj zwrócić uwagę, że tylko nieliczne porty na świecie są w stanie przyjąć tego typu jednostki. W porcie w Gdańsku jest to możliwe dzięki odpowiedniej głębokości toru wodnego, unikatowego na Bałtyku.
Powyższe oznacza, że terminal nadal jest na dobrej drodze do stania się realną alternatywą względem portów zachodnich, nie tylko dla rodzimych kontrahentów, ale również dla tych z Europy środkowo-wschodniej. To z kolei oznacza widoczne korzyści w postaci wielomilionowych wpływów do budżetu państwa z tytułu ceł oraz podatków od realizowanych usług logistycznych.
Co istotne, terminal w porozumieniu z władzami regionu nadal planuje inwestycje, np. sprawne połączenie DCT z zapleczem portowym oraz ośrodkami produkcyjnymi i logistycznymi w głębi kraju. Trzymamy za to kciuki!
Autor: Piotr Szutka
Chcesz poznać więcej szczegółów na temat naszych usług i możliwości? Skontaktuj się z nami już teraz, aby zacząć budować silne fundamenty dla swojego biznesu!