Incoterms 2024

Nasza firma logistyczna to nie tylko dostawca usług transportowych, ale również partner, który angażuje się w sukces swoich klientów. Od lat specjalizujemy się w dostarczaniu kompleksowych rozwiązań logistycznych, wykorzystując najnowsze technologie oraz bogate doświadczenie naszego zespołu. Nasza misja polega na zapewnieniu szybkich, bezpiecznych i efektywnych dostaw, które stanowią solidną podstawę dla rozwoju biznesu naszych partnerów.

 

  • EXW (Ex Works)

Eksporter nie ponosi żadnych kosztów transportu i cła. Jego rola kończy się na wydaniu towaru z magazynu.Koszty związane z organizacją transportu i ubezpieczenia w całości pokrywa importer.Ryzyko przekazane jest w momencie udostępnienia towaru kupującemu na terenie posesji sprzedającego.

  • FCA (Free Carier Agreement)

Eksporter dostarcza towar po odprawie celnej do przewoźnika w określonej lokalizacji.Incoterm FCA dotyczy każdego rodzaju transportu. Koszty związane z dalszą organizacją transportu i ubezpieczeniaw całości pokrywa importer. Ryzyko przekazane jest w momencie przekazania towaru wskazanemu przewoźnikowi.

  • FOB (Free on Board)

Eksporter pokrywa wszystkie koszty dowozu ładunku do portu wyjściowego, odprawy celnejoraz koszty portowe. Pozostałe opłaty są w gestii importera. Ryzyko na odbiorcę przekazane jest w momencie,gdy dobra przekroczą burtę/pokład docelowego środka transportu.

  • CFR (Cost and Freight)

Sprzedawca pokrywa koszty transportu do portu docelowego. Co istotne, ryzyko identyczniejak w warunkach FOB przekazane jest na odbiorcę w momencie, gdy dobra przekroczą burtę statku.

  • CIF (Cost Insurance Freight)

Formuła ta oznacza, że eksporter płaci za wszystkie koszty aż do portu docelowego.Koszty te obejmują, poza tymi przedstawionymi w formule FOB, także koszty transportu i ubezpieczenia.Ryzyko za towar przekazane jest jednak kupującemu już przy załadunku na statek.

  • CPT (Carriage Paid To)

Sprzedawca opłaca transport do określonego miejsca przeznaczenia.Ryzyko jednak przechodzi na kupującego w momencie przekazania towarów pierwszemu przewoźnikowi.Incoterm CPT jest odpowiednikiem CFR, nie musi jednak dotyczyć transportu morskiego.

  • CIP (Carriage and Insurance Paid)

Sprzedawca opłaca transport oraz ubezpieczenie do określonego miejsca przeznaczenia,Podobnie jak w CPT ryzyko przechodzi na kupującego w momencie przekazania towarów pierwszemu przewoźnikowi.Incoterm CIP jest odpowiednikiem CIF, nie musi jednak dotyczyć transportu morskiego.

  • DAP (Delivered at Place)

Formuła ta mówi o tym, że eksporter pokrywa wszystkie koszty transportu „od drzwi do drzwi”,czyli miejsca wyjazdu towaru po dostarczenie go do punktu wskazanego przez importera.Wyjątkiem są koszty odprawy celnej i cła, które zobowiązany jest pokryć importer. Ryzyko przekazane jestw momencie udostępnienia towaru nabywcy we wskazanym przez niego miejscu.

  • DDP (Delivery Duty Paid

Formuła ta obciąża eksportera wszystkimi kosztami transportu i cła.Importer poza opłaceniem podatku w kraju dostawy praktycznie nie ponosi żadnych kosztów związanych z dostarczeniem towaru.Ryzyko przekazane jest w momencie udostępnienia towarów nabywcy we wskazanym przez niego miejscu.

  • DPU (Delivery at Place Unloaded)

Nowy Incoterms zastępujący dawny DAT. Eksporter ponosi koszty i ryzyka do momentu gdy oddaje towar do dyspozycji kupującego we wskazanym miejscu, po wyładunku ze środka transportu. Jest to jedyna reguła wymagająca od sprzedającego dokonania wyładunku towaru ze środka transportu w punkcie przeznaczenia. Dokonanie odprawy importowej należy do obowiązków kupującego.

 

 

 

Pobierz Tabelę Incoterms 2024 w PDF

Incoterms

Incoterms to zestaw międzynarodowych reguł, które określają obowiązki sprzedających i kupujących w międzynarodowym transporcie towarów. Reguły te pomagają uniknąć nieporozumień, precyzując odpowiedzialność za koszty i ryzyko związane z transportem.