Eksporter nie ponosi żadnych kosztów transportu i cła. Jego rola kończy się na wydaniu towaru z magazynu.Koszty związane z organizacją transportu i ubezpieczenia w całości pokrywa importer.Ryzyko przekazane jest w momencie udostępnienia towaru kupującemu na terenie posesji sprzedającego.
Eksporter dostarcza towar po odprawie celnej do przewoźnika w określonej lokalizacji.Incoterm FCA dotyczy każdego rodzaju transportu. Koszty związane z dalszą organizacją transportu i ubezpieczeniaw całości pokrywa importer. Ryzyko przekazane jest w momencie przekazania towaru wskazanemu przewoźnikowi.
Eksporter pokrywa wszystkie koszty dowozu ładunku do portu wyjściowego, odprawy celnejoraz koszty portowe. Pozostałe opłaty są w gestii importera. Ryzyko na odbiorcę przekazane jest w momencie,gdy dobra przekroczą burtę/pokład docelowego środka transportu.
Sprzedawca pokrywa koszty transportu do portu docelowego. Co istotne, ryzyko identyczniejak w warunkach FOB przekazane jest na odbiorcę w momencie, gdy dobra przekroczą burtę statku.
Formuła ta oznacza, że eksporter płaci za wszystkie koszty aż do portu docelowego.Koszty te obejmują, poza tymi przedstawionymi w formule FOB, także koszty transportu i ubezpieczenia.Ryzyko za towar przekazane jest jednak kupującemu już przy załadunku na statek.
Sprzedawca opłaca transport do określonego miejsca przeznaczenia.Ryzyko jednak przechodzi na kupującego w momencie przekazania towarów pierwszemu przewoźnikowi.Incoterm CPT jest odpowiednikiem CFR, nie musi jednak dotyczyć transportu morskiego.
Sprzedawca opłaca transport oraz ubezpieczenie do określonego miejsca przeznaczenia,Podobnie jak w CPT ryzyko przechodzi na kupującego w momencie przekazania towarów pierwszemu przewoźnikowi.Incoterm CIP jest odpowiednikiem CIF, nie musi jednak dotyczyć transportu morskiego.
Formuła ta mówi o tym, że eksporter pokrywa wszystkie koszty transportu „od drzwi do drzwi”,czyli miejsca wyjazdu towaru po dostarczenie go do punktu wskazanego przez importera.Wyjątkiem są koszty odprawy celnej i cła, które zobowiązany jest pokryć importer. Ryzyko przekazane jestw momencie udostępnienia towaru nabywcy we wskazanym przez niego miejscu.
Formuła ta obciąża eksportera wszystkimi kosztami transportu i cła.Importer poza opłaceniem podatku w kraju dostawy praktycznie nie ponosi żadnych kosztów związanych z dostarczeniem towaru.Ryzyko przekazane jest w momencie udostępnienia towarów nabywcy we wskazanym przez niego miejscu.
Nowy Incoterms zastępujący dawny DAT. Eksporter ponosi koszty i ryzyka do momentu gdy oddaje towar do dyspozycji kupującego we wskazanym miejscu, po wyładunku ze środka transportu. Jest to jedyna reguła wymagająca od sprzedającego dokonania wyładunku towaru ze środka transportu w punkcie przeznaczenia. Dokonanie odprawy importowej należy do obowiązków kupującego.
Incoterms to zestaw międzynarodowych reguł, które określają obowiązki sprzedających i kupujących w międzynarodowym transporcie towarów. Reguły te pomagają uniknąć nieporozumień, precyzując odpowiedzialność za koszty i ryzyko związane z transportem.