Na przestrzeni ostatnich kilku miesięcy zaobserwowano znaczący spadek zamówień na kontenerowce.
Tylko w ciągu ostatnich trzech tygodni bez zleceń od armatorów pozostały kontenerowce o łącznej ładowności 90 tys. TEU. Statki te dołączyły do ok. 210 innych jednostek, o łącznej ładowności niemal 700 tys. TEU, które pozostały w portach ze względu na cięcia serwisów kontenerowych na szlakach z Dalekiego Wschodu do Europy i w przeciwnym kierunku. Jest to głównie spowodowane osłabieniem gospodarki chińskiej i niskim stawkom za przewóz kontenerów. Armatorzy szukając oszczędności konsolidują swoje serwisy i dostosowują harmonogram do obecnej sytuacji. Przekłada się to na mniejszą dostępność statków i terminowość transportów. Jednak trend ten może wkrótce się odwrócić ze względu na zniesienie embarga z Iranu i przewidywany wzrost popytu na transport kontenerowy do USA, Kuby i Brazylii.
Aut.: Przemysław Chwastek
Chcesz poznać więcej szczegółów na temat naszych usług i możliwości? Skontaktuj się z nami już teraz, aby zacząć budować silne fundamenty dla swojego biznesu!